יובל רוזיו בדיון על פתרונות להורדת מחירי הנדל"ן: חיזוק הרשויות המקומיות ותמריצים 

פרויקט של פינוי בינוי
5/5 - (1 vote)

הנושא של יוקר מחירי הנדל"ן כבר הפך לדיון בכל בית, בטח במשפחות המעוניינות לשדרג את מקום המגורים שלהן לבית גדול יותר, ובמיוחד כשמדובר בזוג צעיר שרוצה לרכוש דירה ראשונה. 

המחיר של דירה סטנדרטית הפך להיות בלתי נגיש לרוב הזוגות הצעירים, גם אם הם לוקחים משכנתא ענקית. למעשה, אם פעם היה אפשר להרחיק מעט או להסתפק בדירה קטנה יותר, הרי שכיום הדירות יקרות בכל הארץ, גם הדירות הקטנות ביותר. 

אז מה עושים? פשוט יושבים בחיבוק ידיים ומבינים שזו גזירת גורל? 

יובל רוזיו סבור שיש הרבה מה לעשות כדי לעזור לתושבי ישראל לרכוש דירה במחיר סביר והגיוני. הפתרון הוא פרויקטים של פינוי בינוי, המציעים דירות חדשות במחירים זולים יותר ובמיקומים מצוינים. בדיון רחב עם ראשי משק ויזמי נדל"ן שנערך לפני מספר שבועות, יובל רוזיו הדגים מבנה כלכלי שיאפשר את הוזלת מחירי הדירות באופן מיידי. לדבריו, יש לאחד ולאגד את כל הגופים שכרוכים בהליך של התחדשות עירונית, אל תא אחד שיעניק סל שירותים מתואם. כך, ייחסכו שנים של התרוצצויות, כספים והמתנה. בנוסף, יובל רוזיו מציע מודל של תמריץ כלכלי למנהלי רשויות מקומיות, שיציגו התקדמות בפרוייקטים של התחדשות עירונית. בכך, יובל רוזיו יהפוך את המודל הנוכחי, שלפיו כל עניין ההתחדשות העירונית איטית, מסורבלת וכרוכה בהמון חסמים והתנגדויות ביורקרטיות להליך פשוט ויעיל, שייטיב גם עם רוכשי הדירות וגם עם הרשויות, שלא יצטרכו להתעסק עם חיזוק מבנים וכו'.

 

נגישות